10/2/16

Το μονοπάτι της Εικοσιφοίνισσας στο Παγγαίο (pics)

Με αφετηρία το ιστορικό γυναικείο μοναστήρι της Παναγίας της Εικοσιφοίνισσας, χτισμένο το 450 μ.Χ. σε υψόμετρο 550 μέτρων, ξεκινάει μονοπάτι με προορισμό το Τρίκορφο.

Πριν λίγο καιρό μοιραστήκαμε μαζί σας την ανάβασή μας στην πηγή Ντένα από την πλευρά του χωριού Νικήσιανη. Για περισσότερα εδώ: http://pangaia-natura.blogspot.gr/2016/02/pics.html Εκείνο το μονοπάτι, όπως είχαμε αναφέρει, αν το συνεχίζαμε θα βγαίναμε στον αυχένα Κεντίκι, όπου και θα συναντούσαμε το μονοπάτι της Ιεράς Μονής Εικοσιφοινίσσης, με προορισμό το Τρίκορφο. Σήμερα θα αναφερθούμε σ’ αυτό...

Το μονοπάτι της Εικοσιφοίνισσας, αν και το λιγότερο σύντομο, θεωρείται από τα πιο ωραία. Λίγο πιο πάνω από την Μονή, τελειώνει η άσφαλτος και ακολουθεί δεξιά χωματόδρομος, περί τα 4χλμ. (Μπορείτε να τα κάνετε με Ι.Χ. , με προσοχή βέβαια, αν θέλετε να γλυτώσετε μία ώρα πεζοπορίας χωρίς κάτι το ιδιαίτερο). Από εκεί αρχίζει το μονοπάτι με απότομη ανηφορική κλίση, μέσα σε ένα πυκνό δάσος από έλατα.
Αν επιλέξετε να κάνετε αυτή τη διαδρομή το καλοκαίρι σίγουρα θα την απολαύσετε κάτω από τον ίσκιο τους. Μετά από περίπου μισή ώρα βαδίσματος, στα 950μ., θα βγείτε στον αυχένα Κεντίκι, απ’ όπου μπορείτε να διακρίνετε το χωριό Νικήσιανη και το μοναστήρι του Αγίου Δημητρίου (εδώ συναντιέται με το άλλο μονοπάτι που προαναφέραμε).
Αφού ξαποστάσετε, συνεχίζετε για το Τρίκορφο διασχίζοντας ακόμη ένα δάσος, ακολουθώντας την απότομη κόψη. Μετά από δέκα λεπτά συναντάτε ένα μπαλκόνι στα 1000 μέτρα και ακολουθεί ένα δεύτερο, μετά από 15 λεπτά στα 1100 μέτρα, απ’ όπου μπορείτε να απολαύσετε τη θέα προς τον κάμπο των Φιλίππων και τα χωριά Νικήσιανη, Γεωργιανή και Άγιος Χριστόφορος.

Η Ασκητότρυπα, η Ντένα και το Τρίκορφο

Από αυτό το σημείο πλέον μπορείτε να διακρίνετε και τις τρεις κορυφές που είναι και ο προορισμός μας. Η πεζοπορία συνεχίζεται και 15 λεπτά μετά από το δεύτερο μπαλκόνι, στα 1150 μέτρα θα δείτε στα δεξιά σας την Ασκητότρυπα, την οποία αξίζει να εξερευνήσετε. Στο παρελθόν υπήρξε καταφύγιο ασκητών, με τοιχογραφίες, ενώ έχει ιστορική και γεωλογική αξία. Μετά από ένα τέταρτο περίπου θα συναντήσετε μία διασταύρωση.
Αν ακολουθήσετε την αριστερή κατεύθυνση, σε 50 λεπτά θα φτάσετε στη θέση «Ντένα» όπου υπάρχει καλύβα και βρύση με νερό. Εμείς θα ακολουθήσουμε ωστόσο τη δεξιά κατεύθυνση, προς το «Τρίκορφο» (Εθνικό Μονοπάτι 04) για να βρεθούμε αρχικά στο «Αμπάρι» στα 1500 μέτρα και στη συνέχεια στην ορθοπλαγιά, όπου είναι και ο τελικός μας προορισμός (μισή ώρα τελική ανηφόρα στα 1600μ.).

Το καταφύγιο και η μαγεία της διαδρομής
Αν θέλετε να συνεχίσετε μπορείτε να βγείτε σε 5 λεπτά, στο μονοπάτι της Πρώτης από τη βορεινή πλευρά και σε 40 λεπτά μεγάλης ανηφόρας στην κορυφή Μάτι. Από εκεί βέβαια δεν είναι δύσκολο να βρεθείτε στο καταφύγιο Χατζηγεωργίου και στην κορυφή Αυγό. Αν φτάσετε έως εκεί αξίζει να πάτε.

Αξίζει να αναφέρουμε πως εκτός από το τελευταίο κομμάτι που είναι γυμνό, όλη η διαδρομή γίνεται μέσα σε πυκνά δάση και αν επιλέξετε να το περπατήσετε τους θερινούς μήνες, που θεωρούνται και οι καλύτεροι, τότε τα δέντρα σας προσφέρουν προστασία από τον καυτό ήλιο. Η διαδρομή είναι μαγευτική και τα τοπία συγκλονιστικά, όλες όμως οι εποχές έχουν τη χάρη τους. Το χειμώνα, οι γυμνοί κορμοί των δέντρων επιτρέπουν τους βράχινους όγκους να ξεδιπλώνουν τη μεγαλοπρέπειά τους.
ΥΓ1: Οι φωτογραφίες που μοιραζόμαστε μαζί σας είναι από την αρχή του μονοπατιού.
ΥΓ2: Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να μπείτε στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Ορειβατικού Συλλόγου Καβάλας, www.eoskavalas.gr